Ek lees onlangs ’n preek van Stuart Strachan Jr. oor Palm Sondag en dit het my so geïnspireer dat ek eenvoudig meer daaroor wou weet. Ek het op Youtube die video’s deurgesoek totdat ek gevind het waarna ek gesoek het; en nou deel ek graag hierdie gebeurtenis met jou as die vertrekpunt van ons reis op Palm Sondag.

Die moderne…

85 jaar gelede het ‘n groot skare op ‘n bewolkte Augustusdag bymekaargekom om te begin met ‘n ongeëwenaarde gebeurtenis vir sy tyd. Honderdduisende toeskouers, polisiebeamptes en soldate het bymekaargekom vir ‘n gebeurtenis wat so skouspelagtig, so kolossaal was, dat dit amper uit ‘n sprokie eerder as die werklike lewe gekom het. Ses vastelande en 49 lande was verteenwoordig, met die meeste gaste wat klere gedra het met hul eie lande se kleure of terwyl hulle hul landsvlae gewaai het vir die skare om te sien.

Die duidelikste vlag, die opvallendste vlag daardie dag, was egter die Swastika. Dit was oral gedrapeer waar daar plek was. Die gebeurtenis was die Olimpiese Spele in 1936, wat in Berlyn aangebied is. Hoewel die atlete wat teenwoordig was, die atlete was wat sou meeding om die medaljes, was die grootste trekpleister van die dag,  ’n man met die naam van  Adolf Hitler.

Volgens die skrywer Daniel Brown, het Adolf Hitler die kanselary in die middel van Berlyn om 15:18 die middag verlaat, terwyl hy regop gestaan het ​​in sy Mercedes-limousine, met sy regterarm in die Nazi-saluut. Tienduisende Hitler-jeug, stormtroepe en helmwagte het ’n erewag gevorm op sy roete vanaf die Brandenburger Tor deur die Tiergarten en na die Reichssportfeld. Honderdduisende gewone Duitse burgers het langs die pad saamgetrek, uit vensters geleun en met vlae geswaai.  Op plekke het hulle twaalf of meer diep langs die straat gestaan ​​ om net ‘n blik op Hitler te kry.

Telkens wanneer sy limousine verbygegaan het, het hulle hul regterarms in die Nazi-saluut uitgesteek, hul gesigte ekstaties vertrek terwyl hulle in polsende golwe geskreeu het toe hy verby ry, ‘Heil! Heil! Heil! ” By die Maifeld, waar die Amerikaanse Olimpiese spanlede gestaan ​​het, het die atlete die naderende geluid gehoor van skares wat jubel, die geraas wat stadig harder word en al hoe nader raak, en toe – toe begin luidsprekers skree: ‘Hy kom! Hy kom”. “Hy kom! Hy kom!”

Ek was gelukkig om ’n video van die spele op te spoor wat so iets van hierdie toneel weergee en wys dit graag vir jou:

Die Oue

Byna tweeduisend jaar gelede het ’n soortgelyke toneel hom afgespeel. Goewerneur Pontius Pilatus het Jerusalem op dieselfde skouspelagtige wyse binnegekom. Duisende soldate het langs die roete gestaan waarlangs Pilatus se strydwa verbygery het en hulle het die kreet van die Romeinse Ryk laat weergalm. Die burgery het oral in die nou strate en op die dakke van die huise gewag vir die heerser om verby te kom en sy plek naby die Tempel in Jerusalem in te neem.

Die Nederige

Hy kom! Hy kom! Was die krete wat voor die elegante waens uit opgeklink het. Ek kon nie anders as om hierdie toneel te vergelyk met die dag wat ons as Palmsondag vier nie … die dag toe Jesus die Heilige Stad binnegegaan het, nie op ‘n Mercedes, of selfs die strydwa van die antieke wêreld nie, maar op ‘n donkie.

Ek wil ‘n oomblik neem om die toneel op te stel…  Pasga, die Joodse Paasfees, het vinnig nader gekom. Duisende pelgrims het na Jerusalem gestroom vir die jaarlikse fees. Te midde van die gewoel en opgewondenheid en geraas het die mense oor hierdie prediker en leraar, Jesus; gepraat: kon hy die Messias wees? Mense sê hy is deur God gesalf; ‘n wonderwerker. Daar was trouens net meer as ‘n week gelede berig dat Jesus ‘n dooie opgewek het; Lasarus, wat al vier dae in die graf begrawe was. Die nuus oor Jesus het soos ‘n veldbrand versprei, en soos die fees nou begin het, het groot menigtes die stad binnegestroom om Jesus self te sien.

Die Fees Van Ongesuurde Brode was net vier dae weg. Jesus was op na Jerusalem om hierdie fees te herdenk; die Paasfees wat sy Laaste Avondmaal word, sy laaste maaltyd hier op aarde. Jesus se triomftog in Jerusalem het die begin van die Passieweek of die Heilige Week ingewy en dit is wat ons vandag, op Palm Sondag, herdenk.

In Lukas se verslag van die triomftog word ons meegedeel dat Jesus twee van sy dissipels voor hom na Betanië, wat ongeveer twee kilometer suidoos van Jerusalem is, stuur en vir hulle sê: “Gaan in die dorp reg voor julle; en as julle daar inkom, sal julle ‘n eselsvul vind wat vasgemaak is, waar geen mens ooit op gesit het nie. Maak hom los en bring hom.  (31)  En as iemand julle vra: Waarom maak julle hom los? —moet julle so vir hom sê: Die Here het hom nodig.” (Lukas 19: 30-31)

Hoe onbelangrik hierdie opdrag ook al gelyk het, dit was vol Bybelse en teologiese betekenis. Die belangrikste daarvan is dat Christus gekom het om Koning te wees. Matteus verduidelik dit in

Mat 21:4-5  En dit het alles gebeur, sodat vervul sou word die woord wat deur die profeet gespreek is:  (5)  Sê vir die dogter van Sion: Kyk, jou Koning kom na jou toe, sagmoedig, en Hy sit op ‘n esel, ja, ‘n jong esel, die vul van ‘n pakdier. (Matteus het verwys na die profesie van Sagaria in Sag 9:9.)

Toe Charles Jennens die libretto vir Handel se Messias geskryf het, het hy verstaan wat die betekenis van hierdie profesie en die vervulling daarvan was. Een van die ongewone kenmerke van die oratorium is hoe min dit oor die lewe en leringe van Jesus Christus sê. Messias fokus op die menswording, die kruisiging en die opstanding van Christus, met slegs die kortste vermelding van Jesus se aardse bediening. Die teks beweeg dus vinnig van Jesus se geboorte na Goeie Vrydag. Van al die dinge wat Jesus gesê en gedoen het tussen sy geboorte en sy passie, was die een ding wat Charles Jennens gekies het, om Jesus se triomftog in Jerusalem in te sluit. Jennens het ‘n goeie keuse gemaak: deur op ‘n donkie te klim en Jerusalem in te ry, het Jesus aangekondig dat hy as Israel se messiaanse Koning sou kom.

Die regmatige Koning

Die volk Israel het nog altyd Sagaria se profesie verstaan ​​dat dit na die Messias, na God se gesalfde koning, verwys. Toe Jesus op die donkie geklim het – nie net ‘n donkie nie, maar spesifiek ‘n opregte vul, soos Sagaria belowe het, het Hy deur sy optrede gesê: “Kyk, julle Koning kom na julle toe.”

Die Jode het hulle Ou Testament geken, en baie mense in die skare sou die woorde van Sagaria onthou het en besef het wat Jesus doen. Sommige van hulle het dalk selfs onthou dat toe Salomo Israel se koning geword het, hy op die donkie van sy vader Dawid voorgestel is (1 Kon 1: 38-39). Een leidraad dat die mense daardie dag die betekenis daarvan verstaan het, is dat hulle, toe hulle Jesus op die donkie gesien ry het, gesê het: “Hosanna vir die Seun van Dawid!” (Matt 21: 9). Die Hebreeuse betekenis van die woord ‘Hosanna’ is ‘red ons!’.  Deur die gebruik van hierdie titel, het hulle Jesus as hul regmatige koning geprys. Hulle het besef dat hy gekom het ‘in die Naam van die Here!’ .

Alhoewel dit dikwels misgekyk word, is daar ‘n nog ouer profesie as die een van Sagaria wat verklaar waarom Jesus op ‘n donkie gery het. Lank voor Sagaria het Jakob sy seun Juda geseën deur hierdie seën uit te spreek:

Gen 49:10-11  Die septer sal van Juda nie wyk nie, nóg die veldheerstaf tussen sy voete uit totdat Silo kom; en aan Hom sal die volke gehoorsaam wees.  (11)  Hy maak sy jong esel vas aan die wingerdstok en die vul van sy eselin aan die edelste wynstok…

Die profesie van Jakob het beteken dat Israel se ware koning uit die stam van Juda sou kom, en dat hy op een of ander manier met die vul van ‘n esel geassosieer sou word. Wat in Genesis op gesinspeel word, was in die Evangelies duidelik gemaak: Jesus, die Seun van Dawid, uit die stam van Juda, het Jerusalem binnegery op die vul van ’n donkie as die regmatige koning van Israel.

Die oorwinnende Koning

Die tweede ding wat Jesus geopenbaar het deur Jerusalem binne te ry, is dat hy die oorwinnende Koning is. Ons sien dit op die wyse hoe die skare vir Jesus aangeroep het. Alhoewel hulle nog nie Sy kruisdood of Sy opstanding verstaan ​​het nie, het hulle hul regmatige koning gevra om hulle te red. Hulle het hom verwelkom as hul oorwinnende Verlosser, palmtakke voor hom uitgesprei en geroep ‘Hosanna!’ (Johannes 12:13). Palmtakke is ‘n oeroue simbool van oorwinning. Tydens die Makkabeese opstand het die Jode muntstukke geslaan met die beeld van ‘n palm, wat ’n teken was van hul oorwinning oor die Grieke. Die woord “Hosanna!” beteken “Red ons!” Daarom, deur palmtakke te swaai en te roep “Hosanna vir die Seun van Dawid!” het die volk profeties geroep om verlossing na  hul oorwinnende Koning.

Die skare het skaars verstaan ​​wat hulle gesê het. Baie van hulle was op soek na ’n politieke bevryding van die Romeinse oorheersing, maar dit is glad nie die soort oorwinning wat Jesus behaal het nie. Hy het gekom om Sy lewe te gee as versoening vir sonde. Die redding wat Hy bied, is verlossing van sonde, van die dood en van die ewige toorn van God.

Die nederige Koning

Wanneer ‘n koning ‘n stad binnery, is dit gewoonlik met mag en rykdom. Mens sou dus kon verwag dat Jesus as ’n magtige Koning Jerusalem sou binnekom. Hier is egter die verrassende ding: die regmatige Koning, die oorwinnende Koning, is ook die nederige Koning. Jesus het gekom om sy onderdane te ontmoet, nie met groot vertoon nie, maar met alle nederigheid en sagmoedigheid.

Sagaria profeteer egter meer oor hierdie nederige Koning op die vul van ’n donkie. Hy sê dat hierdie Koning vrede sal bring aan die nasies. Die Hebreeuse woord vir vrede is shalom, wat nie bloot die afwesigheid van oorlogvoering beteken nie, maar ook die skep van welvaart. Shalom is God se volle seën van vrede en voorspoed. Om die vrede onder die nasies te bring, moet die Messias eers sy vyande ontwapen en die strydboog breek. Hier vind ons dus ‘n buitengewone kombinasie van mag en sagmoedigheid.

Konklusie

Die skaakbord was, met Jesus se triomftog in Jerusalem, opgestel vir die gebeure wat sou volg. Die priesters en leiers van die Joodse volk het genoeg gehad van hierdie Jesus wat die mense met Sy leringe en wonderwerke weggelei het van die gerieflike leefstyl wat hulle uitgewerk het. Daar was net een uiteinde moontlik: Hierdie Jesus moes sterf! Jesus het, met Sy triomftog in Jerusalem, ook Sy laaste week op aarde binnegegaan.

Laat 'n boodskap

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.