Ons tema vir hierdie week is ‘Geloof’. God is ’n God van geloof. Die Bybel sê vir ons in Heb. 11:6 dat dit sonder geloof onmoontlik is om God te behaag. Ek het al baie leringe en verhale oor hierdie onderwerp gelees maar die een tema wat vir my bly uitstaan bo die ander, is ‘Geloof wat red’.  Hoe pas ek byvoorbeeld my geloof toe as ek in ’n finansiële krisis is of as my kind siek is? Dit is belangrik om te weet, want Jesus red nie net in gees verband nie. Hy red ook in fisiese en sielsverband.

Dit bring my by die vraag, ‘As ons redding afhanklik is van ons geloof in Christus, hoe weet ons wanneer ons werklik geglo het? Of, wat beteken dit om waarlik te glo?’ Ons verstaan ​​almal dat die woord “glo” baie verskillende nuanses het. As ek byvoorbeeld sou sê, “Ek glo dit gaan more reën,” is dit niks anders as ‘n gevoel nie. As ek sou sê: “Ek glo dat Jesus wel gelewe het,” verwys ek na ‘n historiese feit. Maar as ek sê “Ek glo in Jesus met my hele hart”, het ek heeltemal ‘n ander stelling gemaak.

Dit het my laat dink aan die verhaal van die Biskop en die drie vissermanne. Toe die skip van die biskop op ‘n dag op ‘n afgeleë eiland stop, het hy op drie vissermanne afgekom wat hul nette reggemaak het. In gebroke Engels het hulle aan hom verduidelik dat hulle eeue tevore deur sendelinge gekersten is. ‘Ons is Christene!’ het hulle gesê en trots na mekaar gewys.

Die biskop was beïndruk. Het hulle die Onse Vader geken? Nee, hulle het nog nooit daarvan gehoor nie. Die biskop was geskok. ‘Wat sê julle dan as julle bid?’ het hy gevra.

Ons slaan ons oë op na die hemel en ons bid: ‘Ons is drie, U is drie, ontferm U oor ons.’ ”Die biskop was geskok oor die primitiewe aard van hul gebed het die hele dag bestee om die Onse Vader vir hulle te leer. Die vissermanne was ongelukkig nie goeie studente nie maar hulle het dit alles gegee wat hulle gehad het. Voordat die biskop die volgende dag weggevaar het, het hy die bevrediging gehad om te hoor hoe hulle die hele gebed sonder foute opsê.

Maande later het die skip van die biskop toevallig weer by daardie eilande verbygegaan en die biskop, terwyl hy op die dek gestap het en sy aandgebede opgesê het, het met genot aan die drie vissermanne gedink wat nou in staat was om te bid, danksy sy geduldige pogings. Terwyl hy so diep in gedagte gestaan het, het hy toevallig opgekyk en ‘n lig in die ooste gewaar. Die lig het nader na die skip gekom en terwyl die biskop verwonderd kyk, het hy drie figure op die water gesien loop. Die kaptein het die boot gestop en almal het oor die relings gehang om beter te sien.

Toe hulle binne praatafstand was, het die biskop sy drie vriende, die vissermanne, herken. ‘Biskop!’ het hulle uitgeroep. ‘Ons het gesien hoe u boot verby die eiland gaan en gou gekom om u te ontmoet.’ ‘Wat wil julle hê?’ het biskop met ontsag gevra. ‘Biskop,’ het hulle gesê, ons so jammer. Ons het u gebed vergeet. Ons kan onthou: ‘Onse Vader wat in die hemel is, geheilig is U naam, laat U koninkryk kom. . . ’ maar verder het ons vergeet. Leer ons asseblief weer bid. ”

Die biskop het nederig gevoel. ‘Gaan terug huis toe, my vriende, het hy gesê,’ en sê elke keer as julle  bid: ‘Ons is drie, U is drie, ontferm U oor ons!

Die drie elemente van geloof wat red

Ons kan sê dat ‘Geloof wat red’ bestaan uit drie basiese elemente. Die verhaal van die drie vissermanne het vir my ingepas by hierdie drie elemente. As ons ons sou verbeel dat die drie vissermanne name gehad het, sou dit maklik Latynse name kon wees. ‘Hoekom nou juis Latynse name?’ sou jy dalk vra en ek sou kon antwoord, ‘Want dit is die name van die drie elemente van ‘geloof wat red’: Notitia, Assensus en Fiducia.’ In Afrikaans vertaal, beteken dit Kennis, Instemming en Verbintenis.

Kennis (Noticia)

Kennis verwys na die feitelike basis van ons Christelike geloof. Dit spreek van intellektuele begrip van die waarheid. Jy moet iets weet om gered te word. Geloof is gebaseer op kennis en daardie kennis moet gebaseer wees in waarheid – waarheid wat verkondig word deur die Woord van God. Geloof wat red is intelligente geloof. Calvyn het gesê: “Geloof berus op kennis, nie op vroom onkunde nie.” Die regte geloof in die regte kennis is nodig vir geloof wat red. Die evangelie handel oor inligting wat ons moet weet. Daardie inligting red jou nie op sigself nie, maar sonder die inligting in die evangelies kan jy nie gered word nie. Hierdie kennis is nodig nie net vir jou redding tot wedergeboorte nie, maar ook vir die krisisse wat jy beleef hier op aarde.

Die noodsaaklikheid van kennis vir geloof wat red, kan verduidelik word deur ’n voorbeeld: Veronderstel jy is in ‘n brandende gebou en kan nie die uitgang vind nie. Deur die digte rook sien jy ’n dowwe figuur en roep hulp. Die persoon antwoord, “Gaan in die gang af, draai links, gaan een trappie af, die uitgang is aan die regterkant.” Is jy gered omdat jy weet waar die uitgang is? Nee, jy moet fisies die instruksies uitvoer. As jy egter nie weet waar die uitgang is nie, of as jy die verkeerde inligting het, gaan jy ongelukkig doodbrand. Dit illustreer dat jy nie gered word deur die waarheid alleen te ken nie, maar jy kan nie daarsonder gered word nie.

Geloof wat red kan nie gebaseer wees op bygeloof of legendes nie. Vir iemand om sy lewe of sy toekoms daarop te waag, moet dit gebaseer wees op feite en betroubare inligting. Jesus Christus is die Verlosser van almal wat in Hom glo, die middelaar tussen God en die mens, ons Verlosser, Here en Koning. In ‘n wêreld van geestelike namaaksels is daar net een Jesus wat kan red en dit is die Christus van die Nuwe Testament. Hy is die een wat ons moet verkondig. Dit is waar reddende geloof moet begin — met ware feite oor Jesus Christus.

Christelike geloof is nie ‘n blinde sprong in die donker nie. Dit bestaan uit kennis. Kennis is noodsaaklik, maar dit alleen kan jou nooit red nie. As jy ophou met kennis, sal jy niks anders as ‘n intelligente ongelowige of ‘n ongeredde lid van die kerk wees nie, daarom begin reddende geloof met kennis, maar dit eindig nooit daar nie.

Oortuiging (Assensus)

Die tweede element van ‘Geloof wat red’, is om oortuig te wees van die betroubaarheid en waarheid van die kennis wat jy opgedoen het toe jy Bybel gelees het of toe jy die gehoor het hoedat die evangelie verkondig is. Oortuiging beteken om iets te weet en dan oortuig te wees dat dit waar is. Dit gaan verder as kennis, dit is ‘n persoonlike oortuiging dat die dinge wat jy gehoor het, waar is.

Die Bybel sê egter vir ons in Jak 2:19 dat selfs die demone glo. Hulle is oortuig van die waarheid aangaande God die Vader en die Here Jesus Christus, maar hulle is nie gered nie. Hulle bly voortgaan met hulle rebellie teen God ten spyte van wat hulle weet. Iemand het gesê dat om oortuig te wees van die waarheid belangrik is, maar as jy daar stop, kwalifiseer jy slegs om ’n demoon te wees. 😊

Oortuiging is noodsaaklik omdat jy persoonlik oortuig moet wees van die waarheid, maar dit alleen kan jou nie red nie. Daar is een laaste element van ware reddende geloof.

Verbintenis (Fiducia)

Verbintenis is die derde en aktiewe deel van geloof. Ons kan die woord ‘vertroue’ gebruik in die sin van ‘vol vertroue’, soos om met jou volle gewig op jou bed te lê omdat jy oortuig is dat jou bed jou kan dra. Ware geloof reik altyd uit na iets om op te rus. As ons bv. dokter toe gaan, moet ons ons vertroue in hom berus. As ons na ‘n prokureur gaan, moet ons ons saak in sy hande plaas. Dit is wat bedoel word met frases soos “Glo in jou hart” of “glo met jou hart.” Dit beteken om iets te omhels of te aanvaar of te ontvang.

Geloof wat red eindig altyd in persoonlike toewyding. Verkooppersoneel verstaan ​​hierdie beginsel. Nadat die aanbieding gedoen is, moet die voornemende kopers op die stippellyn teken. As hulle sê: ‘Ek weet dit is ‘n goeie produk’, het jy nog niks verkoop nie. As hulle sê: “Ek glo dat ek dit nodig het,” is hulle al nader, maar het jy nog steeds niks verkoop nie. As hulle egter sou sê: “Waar teken ek?” het jy het pas die transaksie gesluit.

Christus staan ​​voor die deur

Ek sluit af met die beeld wat ons kry uit Openbaring 3:20, waar Christus aanbied om gemeenskap te hou met diegene wat Hom sal binnelaat. Dit is ‘n wonderlike beeld van hoe Christus na elkeen van ons kom. En in hierdie prentjie sien ons die drie elemente van geloof wat duidelik gemaak is.

  1. Ek hoor die geklop — Dit is kennis
  2. Ek gaan na die deur — Dit is oortuiging
  3. Ek maak die deur oop — Dit is verbintenis

Dit is eers dan wanneer Christus Homself in my hart vestig. Dieselfde beginsels geld vir geloof tot ons geestelike redding sowel as vir geloof vir hulp met ons lewens hier op aarde.

Laat 'n boodskap

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.