‘n Man het op ‘n dag in ‘n winkel geloop en kruideniersware koop. Sy jong seun het op sy hakke gevolg met ‘n groot mandjie vir al die items. Die pa het die mandjie met items uit die winkel gelaai terwyl sy seun die mandjie gedra het. Item na item was in die mandjie geplaas totdat ‘n dame wat naby die man en sy seun inkopies gedoen het, jammer gevoel het vir die seun wat hierdie swaar vrag gedra het. Om haar punt na die pa oor te kry, het sy neergekniel om met die seun te praat, maar met ‘n harde stem sodat  die pa kon hoor: “Dis bietjie ‘n swaar las vir ‘n jong man soos jy nê?” Voordat die pa ‘n woord kon sê, het die seuntjie gesê: “O, moenie bekommerd wees nie tannie, my pa weet hoeveel ek kan dra!” Die seun was dankbaar dat sy pa hom vertrou het om die mandjie te dra en was opgewonde oor die vertroue wat sy pa in hom gehad het. Sy dankbaarheid het ontstaan ​​uit sy liefde en vertroue in sy vader, wat hy geweet het, nie ‘n las wat te swaar was vir hom om te dra, sou toelaat nie. Paulus het, soos hierdie jong seun, sy verhouding met sy hemelse Vader ook geniet en geleer om op Hom te vertrou. Daarom het hy die gemeente in Korinte bemoedig met hierdie woorde:

1 Kor 10:13  Geen versoeking wat meer is as wat ‘n mens kan weerstaan, het julle oorval nie. God is getrou. Hy sal nie toelaat dat julle bo julle kragte versoek word nie; as die versoeking kom, sal Hy ook die uitkoms gee, sodat julle dit kan weerstaan.

Ons mediteer vandag oor 1Thess 5:18  Wees in alle omstandighede dankbaar, want dit is wat God in Christus Jesus van julle verwag.

Hier is twee punte wat ek kortliks wil benadruk.

  • Die eerste is dat die woorde ‘alle omstandighede’ nie voorsiening maak vir uitsonderings nie
  • Die tweede is dat hierdie Skrifgedeelte openbaar wat Christus van ons verwag.

Billy Graham het gesê  dat Danksegging een van die kenmerkende punte van die gelowige in Jesus Christus behoort te wees. Ons moet nie ‘n gees van ondankbaarheid toelaat om ons hart te verhard en ons verhouding met God en met ander te laat verflou nie. Niks verander ons meer in bittere, selfsugtige, ontevrede mense soos ‘n ondankbare hart nie. En niks sal ons dankbaarheid en die vreugde van ons verlossing vinniger herstel as ‘n gees van dankbaarheid nie. In die antieke wêreld was melaatsheid ‘n vreeslike siekte. Dit het diegene wat dit gehad het, ontnugter, en dit het hulle permanent van die normale samelewing afgesny. Sonder uitsondering het elke melaatse na een ding verlang: om gesond te word. So het dit dan ook gebeur tydens Jesus se bediening op aarde. Lees saam met my hierdie bekende verhaal:

Luk 17:11-19  Op sy reis na Jerusalem toe het Jesus al met die grens tussen Samaria en Galilea langs gegaan.  (12)  Net toe Hy ‘n sekere dorpie wou binnegaan, kom tien melaatse mans Hom tegemoet, maar hulle bly op ‘n afstand staan  (13)  en roep hard: “Jesus, Here, ontferm U oor ons!”  (14)  Toe Hy hulle sien, sê Hy: “Gaan wys julle vir die priesters.” Op pad daarheen het hulle gesond geword.  (15)  En een van hulle het, toe hy sien dat hy genees is, omgedraai en God hardop geprys.  (16)  Hy het voor die voete van Jesus neergeval en Hom gedank. Hierdie man was ‘n Samaritaan.  (17)  Toe sê Jesus: “Was daar nie tien wat gesond gemaak is nie? Waar is die ander nege dan?  (18)  Is daar niemand anders wat omgedraai het om God die eer te gee behalwe hierdie man wat nie eers ‘n Jood is nie?”  (19)  En vir hom sê Hy: “Staan op en gaan huis toe. Jou geloof het jou gered.”

In ‘n oomblik het Jesus die tien melaatses almal herstel tot volmaakte gesondheid – maar net een het teruggekom en Hom bedank. Al die res het sonder ‘n woord van dank, hul eie weg gegaan met ‘n ondankbare hart. Ook vandag is ondankbaarheid veels te algemeen. Kinders bedank nie meer hul ouers vir alles wat hulle doen nie. Gewone beleefdheid word vervang deur ‘n gees van aanmatiging. Ons aanvaar dikwels as vanselfsprekend die hulp wat ons kry, so asof die wêreld ons iets skuld. Bo alles, versuim ons om God te dank vir Sy seëninge.

Ondankbaarheid is ‘n sonde, net so seker as wat dit lê of steel of onsterflikheid of enige ander sonde wat deur die Bybel veroordeel word. Een van die Bybel se aanklagte teen die mensdom is juis “omdat, al weet hulle van God, hulle Hom nie as God eer en dank nie. ” (Romeine 1:21). ‘n Ondankbare hart is ‘n hart wat koud teenoor God is en onverskillig aan Sy genade en liefde. Dit is ‘n hart wat vergeet het hoe afhanklik ons ​​vir alles vir God is.

Van die een kant van die Bybel na die ander word ons beveel om dankbaar te wees. Trouens, dankbaarheid is die natuurlike uitvloeisel van ‘n hart wat op God gerig is. Die psalmis het gesê: “Sing tot eer van die Here met dankbaarheid” (Psalm 147: 7,. Paulus skryf: “Wees dankbaar” (Kolossense 3:15, NIV). ‘N Gees van danksegging is altyd die teken van ‘n vreugdevolle Christen. Die Bybel is gevul met voorbeelde van lofprysinge wat God se krag vrystel – lewensveranderende wonderwerke, dramatiese verhale van die vyand wat gestop of verslaan word; en harte wat verander en nader aan God gebring word.

Tog is die werklikheid te dikwels dat ons daaglikse stryd vir ons lewensbehoeftes ons lofprysinge aan God kan steel. Die Bybel praat in Heb 13:5 van ‘n lofoffer. In Engels praat hy van ‘n ‘sacrifice of praise’. Soms is dit regtig ‘n opoffering om God te loof en prys. Ons mag dalk nie altyd so voel nie. Ons sukkel. Ons is moeg. Of dalk voel ons dat Hy ons gefaal het. Soms lyk God so ver weg, of dat Hy nie regtig omgee oor wat ons pla nie.

Wat is dan die implikasie daarvan om in ‘alle omstandighede’ dankbaar te wees? Dit beteken dat ons, net soos die jong seun, God vertrou om te weet wanneer daar genoeg items in ons mandjie is. Daarom kan ons Hom loof en prys vir die goeie sowel as die slegte in ons lewens.

Lofprysing stel God se krag vry in ons situasie

Om God te prys in alle omstandighede, is nie ‘n towerformule vir sukses nie. Dit is ‘n lewenswyse wat stewig in God se Woord gerugsteun word. Ons prys God nie vir die uitkoms wat ons dink dit moet wees nie (dit sou manipulasie wees), maar vir die situasie net soos dit is. Solank ons ​​God loof en prys terwyl ons in die geheim ‘n ogie op die verwagte uitkoms hou,  bedrieg ons net onsself en niks sal gebeur om ons of ons situasie te verander nie. Lofprysing in “alle omstandighede” is gebaseer op ‘n totale en vreugdevolle aanvaarding van die hede as deel van God se liefdevolle, perfekte wil vir ons. Dankbaarheid in alle omstandighede is nie gegrond op wat ons dink of hoop in die toekoms behoort te gebeur nie. Nee! ons loof Hom vir wat Hy is en die presiese plek waar en hoe ons nou is!

Dit is natuurlik ‘n feit dat wanneer ons God met ‘n opregte hart loof, iets gebeur as gevolg hiervan. Sy krag vloei in die situasie, en ons sal sien hoedat daar,  vroeër of later, ‘n verandering in ons of in ons omstandighede plaasvind. Die verandering kan wees dat ons ware vreugde en geluk ervaar in die middel van wat gelyk het soos ‘n ongelukkige situasie, of die situasie kan verander. Dit behoort egter altyd ‘n gevolg van ons lofprysing te wees en moet nie ons motivering vir ons lofprysinge wees nie.

Lofprysing aan God is nie ‘n bedingingsposisie nie. Ons sê nie, “Ek sal U loof, sodat U my kan seën, Here” nie. Om God te loof en prys vir elke situasie in ons lewens, is ‘n stem van vertroue (‘vote of confidence’) in God se liefde vir ons en ook in Sy vermoë om elke situasie vir ons ten goede te laat uitwerk, volgens Sy woord in Rom 8:28. Dit beteken ook om ons in Hom te verlustig, en die psalmis het juis geskrywe: “verlustig jou in die HERE; dan sal Hy jou gee die begeertes van jou hart” in Ps 37:4

Word vernuwe in julle gedagtes

Ons lees in Rom 12:2 “laat God julle verander deur julle denke te vernuwe”. Om ‘n hart van dankbaarheid aan te leer, ongeag ons omstandighede en ongeag ons geneigdheid om God te probeer manipuleer; gaan werklik van ons vereis om anders te leer dink oor ons lewens en ons omstandighede.

Let op die volgorde hier: ons maak nie ‘n lys van ons hart se begeertes en verlustig dan onsself in die Here om die items op ons lys te verkry nie. Ons moet eerste leer om ons in die Here te verlustig ongeag ons situasie, en sodra ons begin leer om die Meester te vertrou dat Hy weet wat Hy doen, sal ons ontdek dat alles anders sekondêr word. Tog is dit ook waar dat God se hart is om ons al ons begeertes te gee. As ons net kon leer om in alles tevrede te wees!

Ons lees in Jer 29:11 dat God goeie planne vir ons het. God het ‘n perfekte en goeie plan vir ons lewens, maar Hy wil graag hê dat ons Hom moet vertrou dat ons huidige situasie deel is van Sy goeie plan vir ons. Wat volgende met ons situasie gebeur is dan God se skuif, nie ons s’n nie.

Wanneer ons opreg God loof en prys vir ons situasie en Hom vertrou dat Hy weet wat Hy doen, word daar in daardie situasie ‘n bonatuurlike, goddelike krag vrygestel wat veranderinge bewerk wat nie as ‘n ontvouiing van natuurlike gebeurtenisse verklaar kan word nie. Ek sluit graag ons oordenking vir vandag af met hierdie woorde van ‘n wyse ou prediker: “MAKE GRATITUDE YOUR ATTITUDE!”

Laat 'n boodskap

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.