Vandag, op Opstanding Sondag, vier ons Jesus Christus se opstanding uit die graf en Sy oorwinning oor die dood. Sommige van ons broeders en susters herinner ons wanneer Kersfees naby kom: Geseënde  Christusfees! Die Fees van Opstanding Sondag, glo ek, is op ‘n manier die eerste Christus Fees! Sonder die opstanding van Christus is daar geen Christendom nie, want die Christendom staan ​​of val by die opstanding van Jesus Christus. Die opstanding van Christus maak die Christendom uniek onder al die godsdienste.

Die bekende skrywer C.S. Lewis het gesê, “Ek glo in Jesus se Opstanding, net soos wat ek glo dat die son opgekom ​​het: nie net omdat ek die son self kan sien nie, maar omdat ek daarmee alles anders kan sien.”

Ons vier Christus se Opstanding vanoggend om twee redes:

  1. Eerstens, omdat Sy opstanding uit die dode ons hoop gee.
  2. Tweedens, omdat Sy opstanding uit die dode, die mens se tyd verdeel. Die bekende Christelike skrywer Watchman Nee het gesê: “Ons ou geskiedenis eindig met die kruis; ons nuwe geskiedenis begin met die opstanding.”.

Sy Opstanding gee ons hoop

Hoop. Ons gebruik die woord om ons begeerte uit te spreek oor die weer, die sukses van ons gunsteling rugbyspan of die begeerte vir ‘n verjaarsdag geskenk. Hoop, in ons algemene spreektaal, spreek ‘n wens of begeerte uit wat nie sekerheid het nie. Ek hoop byvoorbeeld dat die Springbokke weer die wêreldbekertoernooi sal wen. Maar teen die pas wat hulle nou verloor, is dit ‘n ietwat onrealistiese hoop.

Bybelse hoop is anders. Dit is nie ‘n wens of voorkeur nie, maar eerder ‘n sekerheid wat nog nie nagekom is nie. Dus, wanneer die Bybelse skrywers verwys na die gebruik van geloof, hoop en liefde; is dit hulle begeerte dat hoop net soveel van ‘n voortdurende praktyk as geloof en liefde sal wees. Maar hoe pas ons dit in die praktyk toe?

Ons bou geloof op deur te groei in ons begrip van die werk van Christus. Ons bou geloof op die manier waarop ons geloof uitoefen in die gemeente. Hoop egter, is  ‘n houding van die hart waar dit gelowig op die vervulling wag van dit wat in geloof ontvang is. Hoop is sekerheid wat nog net moet manifesteer. Dit is ‘n afwagting van ‘n vollediger werklikheid wat ons nog moet ervaar. Hoop is dikwels moeiliker is om ons koppe te kry as Geloof en Liefde. Geloof en liefde ons ervaar van dag tot dag. Hoop wag. Hoop het geduld nodig. Hoop kyk altyd na vore, na dit wat nog moet kom. Hoop voed die hart deur te wag vir wat Christus in die evangelie belowe het. Hoop dra ons deur beproewinge. Hoop berei ons voor vir die dood.

Dit is waarskynlik moeiliker is vir die jonger geslag om die toepassing van hoop in die praktyk te verstaan. Baie van die meer senior lede van die gemeente sal beter resoneer met hoop. Tog, uit wat ek geleer het in my Christelike wandel, is dat hoop nie net vir die senior generasie gelowiges is nie. Hoop help elke geslag Christene om deur die onsekerhede in ‘n gevalle wêreld te lewe.

‘n Paar jaar gelede het ek ‘n man ontmoet wat in die Christelike geloof grootgeword het, maar sy geloof is geskud deur onBybelse leringe en hy het tot die gevolgtrekking gekom dat net die Israeliete ooit ‘n kans sou hê om eendag die Ewige Lewe te beërwe. Hy was nie ‘n Jood nie en daarom het hy geen hoop verder meer gehad nie. Hy was ‘n goeie mens wat heerlik gesels het en suksesvol in sy besigheid. Hy was ook ‘n goeie, moreel regverdige man – maar hy het geen persoonlike verhouding met Jesus gehad nie. Oor die jare het verskeie mense probeer om hom met die evangelie te bereik, maar hy was nooit besonder ontvanklik nie. En omdat hy geen hoop in Christus gehad het nie, het hy geen hoop in Sy opstanding gehad nie, geen hoop in hierdie lewe nie, en beslis geen hoop op ‘n ewige, vreedsame tuiste in die hemel nie.

As Jesus nie daardie eerste Paasmôre opgedaag het nie, Sy grafdoeke opgevou het en die graf verlaat het nie, sal niks regtig meer saak maak nie. As Jesus nie teruggekom het nie of as Sy opstanding ‘n vervalsing was, dan het niks – absoluut  niks – geen sin nie. Enige seën wat ons geniet, sal tot ‘n skielike einde kom wanneer ons sterwe. Ons sal ons tyd mors deur te vertrou op ‘n vreemde, dooie Verlosser.

Aan die ander kant, omdat Christus inderdaad opgestaan ​​het, het ons alle rede om goed te lewe, God te aanbid en die seëninge wat ons vandag geniet, te geniet. Hoekom? Die opstanding van Jesus Christus is ons belofte dat die lewe wat ons leef nie tevergeefs is nie. Ons lewens het betekenis – beide tydelik en ewig. Ons lewens het doel; buite die tagtig jaar of so wat ons op aarde spandeer, omdat die lewende God ons beloof het dat ons beleggings in die ewigheid dividende sal dra.

Jesus het die dood oorwin en weens ons geloof in Hom, wag ons nou op die fisiese manifestasie van ons oorwinning oor die graf. Jesus se oorwinning oor die dood gee ons die sekerheid om alle tydelike tragedies te verduur en die wysheid om elke aardse seëning te geniet. Sy oorwinning oor die finale bose, die dood, verseker ons dat niks ‘te dood’ is vir Hom om dit weer te laat herleef nie. Dus, ongeag ons omstandighede, kan ons seker wees dat beter dae kom. Omdat ons hoop het – ‘n sekerheid van dit wat nog moet kom, het ons geen vrees vir ons eie dood nie!

In Joh 11:25  sê Jesus “Ek is die opstanding en die lewe; wie in My glo, sal lewe al het hy ook gesterwe” Paulus verduidelik hierdie hoop – hierdie sekerheid van dit wat nog moet vervul word – soos volg vir die gemeentes in Thessalonika:

1Th 4:13-18  Maar, broeders, ek wil nie hê dat julle onkundig moet wees met betrekking tot die ontslapenes nie, sodat julle nie treur soos die ander wat geen hoop het nie.  (14)  Want as ons glo dat Jesus gesterwe en opgestaan het, dan sal God ook so die wat in Jesus ontslaap het, saam met Hom bring.  (15)  Want dit sê ons vir julle deur die woord van die Here, dat ons wat in die lewe oorbly tot by die wederkoms van die Here, die ontslapenes hoegenaamd nie sal vóór wees nie.  (16)  Want die Here self sal van die hemel neerdaal met ‘n geroep, met die stem van ‘n aartsengel en met geklank van die basuin van God; en die wat in Christus gesterf het, sal eerste opstaan.  (17)  Daarna sal ons wat in die lewe oorbly, saam met hulle in wolke weggevoer word die Here tegemoet in die lug; en so sal ons altyd by die Here wees.  (18)  Bemoedig mekaar dan met hierdie woorde.

Sy opstanding uit die dode, verdeel tyd

Jesus het tyd vir die mensdom in twee verdeel – VC (Voor Christus) en AD (Anno Domini – In die jaar van ons Here). Jesus het tyd verdeel omdat Hy meer effek op hierdie wêreld gehad het as enigiemand anders wat nog ooit geleef het.

Hy is gebore in ‘n obskure klein dorpie, die kind van ‘n plattelandse vrou. Hy het grootgeword in ‘n ander dorp, waar hy in ‘n timmermanwinkel gewerk het totdat hy dertig was. Toe was hy drie jaar lank ‘n reisende prediker. Hy het nooit ‘n boek geskryf nie. Hy het nooit ‘n kantoor gehou nie. Hy het nooit ‘n familie gehad of ‘n huis besit nie. Hy het nie na die kollege gegaan nie. Hy het nooit verder as drie honderd kilometer gereis vanaf die plek waar Hy gebore is nie. Hy het nie een van die dinge gedoen wat gewoonlik grootheid vergesel nie. Hy het geen getuigskrifte gehad nie, net Homself.

Hy was slegs drie-en-dertig toe die gety van die openbare opinie teen hom gedraai het. Sy vriende het weggehardloop. Hy is aan sy vyande oorgegee en het deur die bespotting van ‘n verhoor gegaan. Daarna is Hy vasgespyker aan ‘n kruis tussen twee rebelle. Terwyl Hy nog besig was om te sterf, het sy laksmanne al vir Sy klere gedobbel, die enigste eiendom wat Hy op aarde gehad het. Toe Hy dood was, is Hy in ‘n geleende graf deur die empatie van ‘n vriend neergelê. Twintig eeue het gekom en gegaan, en vandag is Hy die sentrale figuur van die mensdom.  Al sou mens al die leërs wat ooit gemarsjeer het, al die vlote wat ooit geseil het, het al die parlemente wat ooit gesit het en al die konings wat ooit geheers het, saamvoeg, sou dit steeds nie die lewe van die mens op hierdie aarde soveel beïnvloed as hierdie een lewe nie. Elke regsgeding het ‘n datum wat Jesus Christus erken. Selfs wanneer ‘n ateïs die dag van sy geboorte vertel, moet hy Jesus Christus erken.

Ons lees in Gal 4:4-7  Maar toe die volheid van die tyd gekom het, het God sy Seun uitgestuur, gebore uit ‘n vrou, gebore onder die wet,  (5)  om die wat onder die wet was, los te koop, sodat ons die aanneming tot kinders kan ontvang.  (6)  En omdat julle kinders is, het God die Gees van sy Seun in julle harte uitgestuur, en Hy roep: Abba, Vader!  (7)  Daarom is jy nie meer dienskneg nie, maar kind; en as jy kind is, dan ook erfgenaam van God deur Christus.

Hieruit leer ons:

  • Hy het slawe geneem en hulle kinders van God gemaak.
  • Ons was slawe tot die sonde – maar nou is ons vrygestel.
  • Ons was slawe aan Satan – maar nou is ons kinders van God.
  • Ons het absoluut geen regte gehad as slawe nie – maar nou het ons volle regte as kinders van God.
  • Ons was besig met slegte, bose geeste – maar nou het ons die Gees van God in ons.
  • Ons het niemand gehad om na te draai nie – maar nou roep ons: “Abba, Vader.”
  • Ons het geen toekoms gehad nie, slegs die hel – maar nou het ons ‘n erfenis met Jesus Christus in die Hemel.

Ons Fees

Ons sluit vandag se boodskap af met ‘n fees van bekende aanhalings oor die opstanding van Christus:

Timothy Keller sê oor Jesus se woorde: “As Jesus uit die dood opgestaan ​​het, moet jy ALLES aanvaar wat hy gesê het; as Hy nie uit die dood opgestaan ​​het nie, waarom moet jy dan bekommerd wees oor wat Hy gesê het? Die kwessie waarvan alles afhang, is nie of jy van Sy leringe hou nie, maar of Hy uit die dood opgestaan ​​het of nie.”

Die Paasfees sê dat jy al sou jy die waarheid in ‘n graf kon plaas, dit sal nie daar bly nie. – Clarence W. Hall

Kom, en sien die oorwinnings van die kruis. Christus se wonde is jou genesings, Sy pyn is jou redding, Sy konflikte is jou oorwinnings, Sy pynkrete is jou vreugdesliedere. Sy skande is jou eer, Sy dood jou lewe. Sy lyding is jou verlossing. – Matthew Henry

‘n Man wat heeltemal onskuldig was, het homself aangebied as ‘n offer vir die goeie van ander, insluitend sy vyande, en het so die losprys van die wêreld geword. Dit was ‘n perfekte daad. – Mahatma Gandhi

Rom 10:9  As jy met jou mond die Here Jesus bely en met jou hart glo dat God Hom uit die dode opgewek het, sal jy gered word. – Paulus

Laat 'n boodskap

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.